SIRESZ - Siklórepülő Szövetség - Jogszabályok -  Biztosítás

Loading

FRISS OLDALAK


Biztosítás
2017-04-06 08:21:16
SIRESZ
2016-12-11 12:03:51
Alapszabály
2016-11-04 13:01:02
Kapcsolat
2016-10-25 18:01:32
Képzési szervezet
2016-08-31 00:18:21
Képzés
2016-08-31 00:18:21

Felelősségbiztosítás

1995. évi XCVII. törvény
a légi közlekedésről

A biztosítás

69. § (1) A nyilvános repülőtér - a közös felhasználású katonai és polgári repülőtér katonai szektorának kivételével -, a lajstromba bejegyzett polgári légijármű, továbbá a magyar tulajdonban lévő, lajstromozásra nem kötelezett polgári légijármű üzemben tartása, valamint polgári légiforgalmi irányító szolgálat által légiforgalmi irányítói tevékenység - harmadik személynek okozott kár megtérítése céljából, a külön jogszabályban meghatározott - felelősségbiztosítási fedezet fennállása esetén végezhető. A nyilvános repülőterek esetében a felelősségbiztosítási fedezet összegét a tárgyévet megelőző három év statisztikai adatai alapján számított átlagos éves utasforgalom alapján kell megállapítani.

(3) A kötelező felelősségbiztosítás az üzemben tartó által a légi jármű vezetésével vagy a fedélzeten egyéb szolgálat teljesítésével megbízott személyek által feladatuk ellátása során harmadik személynek okozott károk megtérítésére is kiterjed.

70. § A kötelező felelősségbiztosítás szabályait a Kormány rendeletben határozza meg.

A légi közlekedésről szoló törvény a lajstromozásra nem kötelezett polgári légijármű üzemben tartását egyértelműen felelősségbiztosítási fedezet fennállásához köti. Annak szabályait rendeletben határozza meg.

785/2004/EK rendelet

2.2 Ezt a rendeletet nem kell alkalmazni a következőkre:
c) lábról indítható repülőgépek (beleértve a motoros siklóernyőket és sárkányrepülőket)

39/2001. (III. 5.) Korm. rendelet

2. § (1) A 785/2004/EK rendelet által nem szabályozott esetekben a harmadik személyeknek okozott károk megtérítésére vonatkozó felelősségbiztosításnak a légi jármű maximális felszállótömegétől függően legalább az alábbi összeghatárokig kell fedezetet nyújtania:
a) 200 kg vagy ennél kevesebb maximális felszállótömeg esetén 10 000 000 Ft
b) 201-500 kg közötti maximális felszállótömeg esetén 25 000 000 Ft
c) 501 kg maximális felszállótömegtől kezdődően 50 000 000 Ft

(2) A légi jármű maximális felszállótömege a légi jármű légialkalmassági bizonyítványában meghatározott legnagyobb tömeg.

A siklóernyőnek nincs légialkalmassági bizonyítványa, azaz a (2) nem értelmezhető, vitatható hogy ez esetben az a) kategóriára vagy a gyártó által megadott max. terhelésre vonatkoztatva alkalmazandó vagy egyáltalán nem alkalmazható a rendelet.

Álláspontunk szerint, a felelősségbiztosítás megkötése szükséges, hasznos és ezért a SIRESZ annak megkötését tagjai számára javasolja.

4. § (2) A 785/2004/EK rendelet által nem szabályozott esetekben légiközlekedési tevékenységet végző légi jármű üzemben tartója felelősségbiztosításának legalább a következő összeghatárokig kell fedezetet nyújtania:
a) utasok halála vagy testi sérülése esetére utasonként 30 000 000 Ft, a teljes légi járműre vonatkozó fedezet tekintetében pedig az utasülőhelyek számának és az utasonkénti összeg szorzatának megfelelő összeg

7. § (1) A biztosítási fedezet fennállását a biztosító által kiállított igazolás tanúsítja.

(6) A légi jármű üzemben tartója köteles az előírt hatályos biztosítás fennállásáról szóló, az adott légi járműre vonatkozó igazolást a légi jármű fedélzetén tartani és az ellenőrzésre jogosult személynek felszólításra bemutatni. Érvényes igazolás hiányában a légi jármű a légi közlekedésben nem vehet részt.

A biztosításról a biztosító által kiállított igazolással kell rendelkeznünk a repüléshez.

Jogszabályok:

1995. évi XCVII. törvény a légiközlekedésről ( külső hivatkozás )
Az Európai Parlament és a Tanács 785/2004/EK rendelete (2004. április 21.) a légifuvarozókra és légi járművek üzemben tartóira vonatkozó biztosítási követelményekről ( külső hivatkozás )
39/2001. (III. 5.) Korm. rendelet a légiközlekedési kötelező felelősségbiztosításról ( külső hivatkozás )

AZSK

<<< SIRESZ eTitkár >>>

e-mail:
jelszó:

HÍREK, KÖZLEMÉNYEK

<<< hírlevél feliratkozás >>>


Oktatás

Oktatói, szakoktatói és P-tandem vizsgák, továbbá vizsgák honosítása a SIRESZ-nél


2017-05-15

Tovább >>>
Csobánc

CSOBÁNC szezonnyitás előtti karbantartás

Még TILOS a Csobáncon startolni, de a szükséges karbantartásokat el lehet végezni
2017-05-02

Tovább >>>
Österreich wappen (Ausztria)

Leglisan lehet Ausztriában siklóernyőzni!

Hosszas előkészítés után végre jogszerűen repülhetünk az osztrák Alpokban!
2017-02-15

Tovább >>>
starthely

Starthely támogatási pályázat 2017

pályázati kiírás
2017-02-10

Tovább >>>
Sárkányrepülésért Alapítvány

Sárkányrepülésért alapítvány

minden siklórepülő támogatásáért add a SZJA 1%-ot
2017-02-09

Tovább >>>
Tanulás, könyvek

SIRESZ siklóernyős előadássorozat

A 2016-2017. évi ősz-tél-tavaszi szezonban a SIRESZ és a Fly Away csapata ismét közös előadássorozattal készül a pilóták számára. Az előadások nyíltak és ingyenesek!
2016-12-13

Tovább >>>
SIRESZ képzési engedély

Új képzési engedély

A Hatóság jóváhagyta a SIRESZ új képzési tematikáját
2016-06-01

Tovább >>>
FAI licence (Amelia Earhart)

Elektronikus lett az FAI versenylicenc

Nincs többé FAI licenckártya...
2016-04-19

Tovább >>>
Nyikom

A Starthely Vegyes Bizottság közleménye a 2016.01.12-i ülésről

Újraindult a Starthely Vegyes Bizottság, ismét egységes elveken történik a siklórepülő starthelyek támogatása
2016-01-25

Tovább >>>
Monaco címer

Monaco információk

Nagyon fontos információk a Monaco utazó siklóernyősök részére
2016-01-17

Tovább >>>