Az ügyeleti szolgálatot és az üzembentartói vizsgálatot az NKH és a KBSz engedélyével működő gazdasági, vagy társadalmi szervezetek végzik.
3. § (1) A légiközlekedési balesetek, a súlyos repülőesemények, a repülőesemények, a rendellenességek haladéktalan bejelentése és a szükséges intézkedések meghozatala érdekében a polgári légi jármű üzemben tartójának, repülőtér üzemben tartójának és a légiforgalmi szolgálatnak belső jelentési rendet kell kidolgoznia és üzembentartói baleseti ügyeleti szolgálatot kell fenntartania, vagy csatlakoznia kell olyan szervezethez, amely a légiközlekedési hatóság jóváhagyásával e feladatokat átvállalja (a továbbiakban együtt: működtetés). A légiközlekedési hatóság a jóváhagyást megelőzően a Szervezettől véleményt kérhet.
22. § (1) A légi közlekedés biztonsága érdekében a polgári légi járműveket, a repülőtereket üzemben tartó, illetve légiforgalmi szolgálatot ellátó szervezet köteles repülésbiztonsági szolgálatot fenntartani, vagy csatlakoznia kell olyan szervezethez, amely a Szervezet jóváhagyásával ezt a feladatot átvállalja.
20. § (1) A 7. § (1) bekezdése a) pontjának aa) alpontjában meg nem jelölt egyéb közlekedési esemény tekintetében, ha a közlekedésbiztonsági szerv nem folytat le szakmai vizsgálatot, a légi jármű vagy a repülőtér üzemben tartóját, illetve a légiforgalmi szolgálatot hívja fel a közlekedési esemény kivizsgálására (üzembentartói vizsgálat).
(2) A légi jármű vagy a repülőtér üzemben tartójának, illetve a légiforgalmi szolgálatnak rendelkeznie kell a közlekedésbiztonsági szerv által jóváhagyott repülőesemény vizsgáló szervezettel - vagy, ha nem rendelkezik, csatlakoznia kell ilyen szervezethez - amely elvégzi az üzembentartói vizsgálatot.
(3) Az üzembentartói vizsgálat eredményéről az üzemben tartó, illetve a légiforgalmi szolgálat tájékoztatja a közlekedésbiztonsági szervet.
(4) Az üzembentartói vizsgálatot a külön jogszabályban foglaltak szerint kell lefolytatni.
58. § Aki a repülőbalesettel kapcsolatos bejelentési kötelezettségének nem tesz eleget, húszezer forintig terjedő pénzbírsággal sújtható.
123/2005. (XII. 29.) GKM rendelet a légiközlekedési balesetek, a repülőesemények és a légiközlekedési rendellenességek szakmai vizsgálatának szabályairól ( külső hivatkozás )
2005. évi CLXXXIV. törvény a légi-, a vasúti és a víziközlekedési balesetek és egyéb közlekedési események szakmai vizsgálatáról ( külső hivatkozás )
( külső hivatkozás )
2022.07.29
Sziasztok!
Az idén 90 éves a repülőterünk és ennek örömére szervezünk egy PPG találkozót, augusztus utolsó hétvégéjére.
A fő tervünk egy 90+ -os közös együtt repülés létrehozása.
Az alábbi fészbúk linken a további részletek:
https://www.facebook.com/events/522795692711355
Üdvözlettel:
Szabó Péter
2022.07.17
Örömmel értesítünk titeket, hogy a Budapest TMA légtérben lévő siklórepülő koordinált (SG) légtereket újból használhatjuk.
Részletes információ az MKK Blog oldalon: https://mkkblog.substack.com/p/sg-koordinalt-legterek
2022.06.14